måndag 22 februari 2010

Sommarmoln


Åh, så härligt att ligga här i sanden och bara titta upp på molnen! Känna doften av tång. Ja, jag gillar doften av tång, det är det inte alla som gör. Men för mig så är doften av tång sommar. Hur den än luktar, tången.

Molnen... de där uppe, så höga, så vita, så bulliga. Så många olika former. Som jag kan fantisera om att just det molnet föreställer en kanin som efter en stund förvandlas till en drake som efter en stund mer ser ut som en gubbe med lång näsa och som lite, lite senare ser ut som en flicka med sommarklänning...

Molnen... de förvandlas hela tiden. De är aldrig stilla. De förnyas och förnyas. De rör sig däruppe och jag kan bara ligga här på gräset och njuta av skådespelet där uppe. Koppla bort allt annat för en stund.

Molnen... jag har alltid älskat att ligga i gräset eller sanden och titta på moln. Ända sedan jag var liten. Jag tog mig mer tid för att titta på moln när jag var liten än vad jag gör som vuxen. Det är synd. Tänk så många spännande moln som jag missar!

Molnen... jag ska titta mer på moln för jag blir så lycklig av att titta på moln.

4 kommentarer:

  1. Wao så härligt ,att ligga och drömma sej upp till alla figurer som bor bland molnen ,
    jag åker med en tur på molnet,
    det är så varmt och skönt.
    Det här behövde jag en sån här dag ,
    ljuvligt med kontraster som ger inspiration och avslappning.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar också att ligga och titta på molnen och nästan sväva iväg....

    Ktam

    SvaraRadera
  3. Hej Marianne!

    Så härligt att träffa på dig här mitt i sommaren. :)

    Jag hänger gärna också med på en tur på molnet, om vi får plats där, båda två. :)

    Kontraster är bra ibland. De berikar livet, tycker jag.

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla!

    Visst är det underbart att ligga på gräset eller i sanden och "bara" studera moln! Så avkopplande. Man kan ligga i en baden-baden också, tycker jag. Det är nästan ännu skönare, nu för tiden, när man är "fullvuxen". :)

    Då svävar vi iväg lite då... bland molnen. :)

    Kram
    Anna-Karin

    SvaraRadera